کد خبر: 1224930
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
استان سمنان میزبان رئیس‌جمهور و هیئت دولت شد
دکتر سیدابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان سمنان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه را به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات افتتاح کرد. 
رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیئت دولت طبق برنامه از‌قبل‌تعیین‌شده، آخر هفته گذشته را میهمان مردم استان سمنان بودند. سمنان، شاهرود و دامغان مقصد سفر سیدابراهیم رئیسی در تعطیلی آخر هفته بودند و تنش‌های میان ایران و رژیم‌صهیونیستی آنقدر برای ایران قابل اعتنا نبود که مانع انجام برنامه‌های عادی دولت و رئیس‌جمهور شود. رئیسی در این سفر دو روزه با مردم شهر‌های مختلف استان دیدار و طرح‌های مختلف عمرانی را افتتاح کرد، به موضع‌گیری در مورد حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی پرداخت و در مورد مشکلات عمده مردم استان صحبت کرد.
 
 بهره‌برداری از طرح توسعه نیروگاه برق سمنان 
دکتر سیدابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان سمنان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه را به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات افتتاح کرد. 
نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تأمین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۳۲۴ مگاوات شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به ۶۹۰ مگاوات رساند. فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی ۳۶۶ مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون یورویی اجرایی شد. این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید. 
 
 بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی  به گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را به بهره‌برداری رساند. 
اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلیمتر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تأمین ۵/۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است. 
همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد سه کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ، احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای ایج، تأمین آب شرب روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث مخزن هزارمترمکعبی راه‌بند مهدی‌شهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و باعث ارتقای قابل توجه کیفیت و پایداری آب مصرفی این بخش‌ها خواهد شد. همچنین با حضور دکتر رئیسی ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی وارد مدار شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزارو ۱۰۰ مگاوات افزایش یافت. 
 جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی  و صنعتی در استان سمنان
سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود در مراسم جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت. با بازگشت این تعداد واحد‌های راکد به چرخه تولید در استان سمنان در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، برای بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین با ۲۰۱ واحد تولیدی احیا‌شده در استان سمنان، تعداد کل واحد‌های تولیدی احیاشده در دولت مردمی به عدد ۸ هزارو ۳۱۵ رسید. رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه کاشی‌سازی هفت‌آسمان برپا شده بود، بازدید کرد. 
 
 افتتاح و واگذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن و قطعات زمین طرح «جوانی جمعیت»
رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان سمنان، عصر پنج‌شنبه در جشن افتتاح و واگذاری ۲ هزارو ۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و هزارو ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت حضور یافت. از این ۲ هزارو ۵۸ واحد‌های مسکونی واگذارشده، ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌سازی، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی به متقاضیان واگذار شد. همچنین در این مراسم هزارو ۱۵۸ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مشمولان اهدا شد. 
 
 وظیفه ما تلاش برای مشارکت عمومی  در صنعت، معدن، کشاورزی و راه است
رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند، باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چراکه هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متأثر می‌کند. 
وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کنند و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته اند بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان باید عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر! نباید اجازه دهیم نظام بوروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه‌یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کند کند. دکتر رئیسی توانمندسازی، گفتمان‌سازی و رفع موانع را سه مقدمه لازم برای تحقق مشارکت دانست و اظهار داشت: امروز وظیفه من و شماست که تلاش کنیم مشارکت عمومی را در صنعت، معدن، کشاورزی، راه و حوزه‌های مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم. 
 
 برخی مقامات خارجی باور نداشتند موشک‌های ما به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد!
رئیس‌جمهور با بیان اینکه این اقتدار و افتخاری که برای کشور آفریده‌شده نتیجه دستاورد‌های صنایع پیشرفته نظامی کشور است، خاطرنشان کرد: در اجرای عملیات وعده صادق ما فقط با رژیم‌صهیونیستی مواجه نبودیم، امریکا، فرانسه و کشور‌های غربی همه امکانات خود را به میدان آوردند و بعضی از کشور‌های خودفروخته منطقه نیز به میدان آمدند، باید گفت بیش از ۱۰ کشور تمام امکانات علمی، فنی و فناوری خود را به میدان آوردند تا کار بچه‌های ما را خنثی کنند، اما نتوانستند و بچه‌ها توانستند کار مخلصانه، باانگیزه و با اندیشه‌شان را به نتیجه برسانند. 
رئیسی اضافه کرد: بعضی از وزرای خارجه و مسئولانی که با مسئولان دیپلماسی ما تماس می‌گرفتند، می‌گفتند «اگر موشک شما و سلاح شما بتواند به سرزمین غصب‌شده فلسطین برسد!»، یعنی اینطور ناباوری داشتند که مگر می‌شود شما موشک‌تان را به آنجا برسانید؟ اما با وجود این صنایع پیشرفته و این کار دقیق و حساب‌شده، نه با غافلگیری، بلکه با اعلام که در نتیجه آن همه این‌ها بسیج شدند در آن ساعت و در آن روز که این کار به نتیجه نرسد، اما نتیجه را دیدید. رئیس‌جمهور گفت: مردم می‌گویند وقتی شما در این کار بزرگ و ماندگار موفق شدید و توانستید به دست همین جوانان کشور چنین کار‌های بزرگ و پیشرفته‌ای در صنایع نظامی انجام دهید، چرا در صنایع دیگر اینگونه کار نمی‌شود؟ چطور در صنایع نظامی و هسته‌ای با وجود این همه فشار، تهدید و تحریم اینقدر موفق و پیشرفته هستیم، اما در صنایع دیگر که حساسیت کمتری هم روی آن‌ها هست، نه؟ این نشان می‌دهد باید در بقیه کار‌ها هم همین انگیزه‌ها، اندیشه‌ها، اخلاص، مجاهدت و کار شبانه‌روزی انجام شود. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه طولانی‌شدن روند بعضی کار‌ها قابل قبول و توجیه نیست، اظهار داشت: توسعه‌یافتگی استان سمنان در گرو تلاش و مجاهدت همین افرادی است که در این جلسه حضور دارند. باید با کاری هماهنگ، مجاهدانه و شبانه‌روزی مسائل را پیش ببریم. 
 
 دورانی که می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید، گذشت
رئیس‌جمهور همچنین در بخشی از سخنان خود در اجتماع مردم شاهرود با بیان اینکه امریکا و رژیم‌صهیونیستی تصور می‌کردند می‌شود به ایران اسلامی آسیب وارد کرد، بنابراین به خاک و منافع ایران حمله کردند، گفت: جمهوری اسلامی و ملت ایران ابتدا سعی کردند آن‌ها را از این حمله، هجمه، ستم و ظلم بازدارند، اما وقتی آن‌ها دست به این جنایت زدند، باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آن‌ها را تنبیه کرد. رئیسی افزود: بنده به نمایندگی و از زبان شما ملت بزرگ و نیرو‌های مسلح مقتدر کشور می‌گویم که اگر دشمن بار دیگر خطا و اشتباهی کند و بخواهد بار دیگر کوچک‌ترین تعرضی به خاک و منافع ایران اسلامی داشته باشد، بداند چنان پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان خواهد کرد. رئیس‌جمهور اظهار داشت: بنده در مذاکره حضوری و تلفنی با برخی کشور‌های غربی گفته‌ام که مبادا بخواهند با زبان زور با جمهوری اسلامی و ملت ایران سخن بگویند، ملت ایران از عقلانیت، تدبیر، منطق و سخن برخوردار است و دوران زورگویی تمام شده است. اگر اهل مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم، اما اگر بخواهید با زور و قلدری سخن بگویید، بدانید کار شما پیش نمی‌رود و ملت بزرگ ایران و دولتمردان ایران اسلامی با قوت و قدرت در مقابل شما خواهند ایستاد. رئیسی تصریح کرد: دورانی که برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید، چون ممکن است برخی را عصبانی و تحریک کند و دورانی که برخی می‌خواستند با برجام۲ و ۳ روی موشک‌ها و توانمندی‌های ایران معامله کنند، گذشت. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد کسی روی قدرت و توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شهدا ایجاد شده است، معامله کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار